O autostradă care să tranziteze județul sau drumuri de legătură moderne rămân doar la stadiul de promisiuni pentru locuitorii județului Bacău, cel puțin până în 2020. Aceasta este realitatea care reiese din răspunsul dat de Ministerul Transporturilor la interpelarea deputatului PNL de Bacău Tudorița Lungu.

În urma mitingului organizat pe 19 mai 2018, când mii de șoferi din Regiunea Nord-Est au pornit spre capitală, în speranța că autoritățile vor înțelege că ”Moldova vrea autostradă”, Tudorița Lungu l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, originar și el din Bacău.

Parlamentarul liberal a dorit să afle care este stadiul celor două autostrăzi pentru Moldova: axa Est-Vest (Târgu Mureș-Iași) și axa Nord-Sud (București-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani) și când se vor construi autostrăzile.

Răspunsul primit arată lipsa de responsabilitate și de viziune a actualilor guvernanți. Totul este doar pe hârtie, promisiuni, proiecte, nimic concret. Am făcut bine când, alături de colegii mei liberali, am semnat moțiunea împotriva ministrului transporturilor, chiar dacă este băcăuan. Până în 2020, Moldova va rămâne aceeași regiune condamnată la sărăcie, care nu va fi legată prin nicio autostradă, ceea ce va face ca economia regiunii să stagneze, locurile de muncă să fie tot mai puține și mai prost plătite. Exodul tinerilor va continua, pentru că, în lipsa unei infrastructuri moderne, nimeni nu va veni să investească în această zonă. Sunt curioasă cum se simte domnul Lucian Șova când privește la cifrele reale și când știe că PSD nu face nimic pentru a scoate Moldova din izolare și sărăcie”, spune deputatul Tudorița Lungu.

Potrivit răspunsului primit de la Ministerul Transporturilor, abia în iarna acestui an se va organiza licitația pentru completarea studiului de fezabilitate și proiectarea autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, iar contractele pentru proiectare, ar urma să fie semnate undeva în primăvara lui 2019.

Nu se menționează când ar putea începe și construcția! Cât privește cele patru tronsoane de pe traseul București – Pașcani, transformate din autostradă în drumuri expres, toate, inclusiv Bacău- Focșani și Bacău-Pașcani se află în același stadiu: în acest an se vor semna contractele de proiectare, iar până în 2020 se estimează că vor fi gata studiile de fezabilitate și proiectele tehnice.

Ministerul Transporturilor nu a precizat când estimează demararea construcțiilor, dar, ținând cont de calendar, nimic nu se va mișca până în 2020.