Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a solicitat Reprezentanței României pe lângă Uniunea Europeană să informeze toate statele membre ale Uniunii Europene despre prelungirea valabilității tuturor documentelor eliberate de Autoritatea Rutieră Română (A.R.R.) pentru operatorii de transport rutier și conducătorii auto angajați ai acestora, care expiră în perioada stării de urgență din România.

Pentru a preîntâmpina eventuale dificultăți ale conducătorilor auto, angajați ai operatorilor de transport rutier români, statele membre ale UE au fost rugate să informeze autoritățile naționale de control care sunt documentele eliberate de A.R.R., care expiră în perioada stării de urgență și care își mențin valabilitatea în această perioadă:
🔹Licențele comunitare și copiile conforme ale acestora;
🔹 Certificatele de transport în cont propriu și copiile conforme ale acestora;
🔹Licențele pentru activități conexe transportului rutier – activități desfășurate de autogări și intermediere a operațiunilor de transport rutier;
🔹Autorizațiile de transportul alternativ / în regim de închiriere;
🔹Autorizațiile pentru transportul rutier național contra cost și copiile conforme ale acestora;
🔹Autorizațiile pentru școlile de conducători auto;
🔹Atestatele/Certificatele profesionale.

”Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a solicitat omologilor din Uniunea Europeană să stabilească de urgență coridoare de transport care să permită operatorilor să își desfășoare activitatea și să faciliteze circulația rutieră, feroviară și navală a mărfurilor prin toate punctele de frontieră, inclusiv prin cele închise acum publicului. Se urmărește, astfel, să fie asigurată aprovizionarea cu medicamente, produse alimentare, carburanți și alte produse de primă necesitate”, explică deputatul PNL Ionel Palăr.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor de transport, ministrul Bode a propus să fie exceptate măsurile privind perioadele de conducere și de odihnă ale conducătorilor auto, pentru transportul rutier național și internațional de mărfuri, pentru o perioadă de 30 de zile. În plus, el a solicitat Comisiei Europene să identifice posibilități de finanțare, pentru a sprijini mediului de afaceri și companiile de stat specializate pe transport, a căror activitatea să nu fie grav afectată de criză.

”La nivelul Uniunii Europene, deciziile trebuie să fie unitare, pentru că doar așa putem asigura funcționarea economiilor europene, chiar și în situații dificile. Zona transporturilor este poate cea mai importantă componentă a economiei românești, fără de care toate industriile pot intra în colaps. De aceea, am discutat și cu reprezentanții industriei de transport din România și am stabilit o serie de decizii comune, inclusiv nevoia de accesare a unor scheme de ajutor de stat pentru toate modurile de transport, care să permită ca, la încheierea perioadei de criză, firmele românești de transport să-și revină rapid”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Acest nou set de măsuri vine după ce România a decis suspendarea tuturor curselor spre și dinspre Italia și Spania pentru 14 zile, sistarea transportului internațional de persoane pe relația cu Italia, carantinarea pentru 14 zile a navelor provenite din zonele roșii, suspendarea anumitor trase feroviare de călători până la 31 martie 2020.