Deputatul PNL Mircea Fechet salută decizia ministrului Mediului de a dubla în 2021 bugetul programului Rabla Plus, la 400 de milioane și spune că pe an ce trece Rabla ar trebui să devină tot mai verde. Bugetul de anul acesta permite achiziţionarea a 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in, conform Ministerului Mediului.

,,Realitatea e că opt din zece mașini care circulă azi pe străzile din România sunt mai vechi de 10 ani, conform unor date ale Direcției de Înmatriculări, iar mare parte din poluarea din marile aglomerări urbane este cauzată de trafic. Un buget de 400 de milioane de lei pentru Rabla Plus este o veste foarte bună, atât pentru cei care își doresc să achiziționeze noi autovehicule, cât mai ales pentru mediul înconjurător.”

Ministerul Mediului anunță că valoarea primelor de casare acordate în ,,Rabla Plus”, rămâne neschimbată, respectiv 10.000 de euro pentru maşinile 100% electrice şi circa 4.500 de euro pentru cele hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului achiziţionat. Fost ministru al Mediului, Mircea Fechet, declară că anul trecut programul Rabla Plus a avut cel mai mare buget de când a fost lansat și că românii au fost foarte interesați de mașinile electrice.

,,Anul trecut, bugetul pentru Rabla Plus a fost cel mai mare de când acesta a fost demarat și 2020 a fost cu adevărat anul mașinilor electrice. Foarte mulți români s-au arătat interesați de programul pe care l-am derulat la Minister și de achiziționarea unor mașini mai puțin poluante și, ca atare, peste 4.000 de autovehicule electrice au fost rezervate. Electrificarea transportului devine o necesitate, mai ales în marile orașe – fie că vorbim de transportul în comun sau de mașinile personale. Avem nevoie de reglementări specifice în domeniu și de scheme serioase de ajutor de stat.”

Totodată, deputatul PNL, actual vicepreședinte al Comisiei de Mediu din Camera Deputaților, atrage atenția că în contextul acordului liderilor UE de a reduce, până în 2030, emisiile de gaze cu efect de seră, programul Rabla ar trebui să devină din ce în ce mai verde: ,,Având în vedere noile obligații asumate de România pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, electrificarea transportului este mai mult decât o necesitate. În contextul dat, m-aș bucura ca an de an, programul Rabla să devină din ce în ce mai verde, cu un buget considerabil mai mare pentru mașinile electrice în pofida celor clasice.”