Consiliul Județean va relua procedurile pentru reorganizarea concursului pentru managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău. Decizia vine ca urmare a anulării concursului pentru ocuparea acestei funcții.
,,În urma primirii motivării instanței de judecată, în litigiul privind anularea concursului pentru ocuparea funcţiei de manager al Spitalului Județean de Urgență, vom relua în cel mai scurt timp procedurile pentru reorganizarea concursului şi desemnarea unui manager cu mandat.
Validarea prin concurs a conducerii SJU este esențială pentru ca investițiile de la spital să se desfășoare în conformitate cu Strategia pe Sănătate asumată de autoritatea tutelară a unității medicale, respectiv Consiliul Județean Bacău.
Menționăm – așa cum foarte clar reiese din motivarea instanței – că nu este vorba despre fraudarea acestui concurs. În cazul de față, s-a aplicat un regulament-cadru, așa cum prevede Ordinul Ministerului Sănătății, și nu un regulament care să cuprindă norme proprii elaborate de către CJ Bacău, așa cum a apreciat instanța că ar fi fost necesar.
Pe cale de consecință, ne vom conforma și vom elabora propriile norme de concurs, respectând considerentele instanței de judecată.
De reținut este faptul că, la nivel național, nu există o practică unitară privitoare la aplicarea regulamentului aprobat prin Ordinul ministrului Sănătății sau la aplicarea unor norme proprii, elaborate de CJ. Mai mult, există multiple exemple de unități medicale la care concursurile pentru ocuparea funcției de manager au fost organizate în baza ordinului MS, nu al unui regulament adoptat de autoritatea tutelară.
De asemenea, instanța de judecată a apreciat că autoritatea locală, în cazul nostru Consiliul Județean Bacău, nu a avut și nu poate avea calitatea de organizator al concursului de la Spitalul Județean.
Organizarea acestuia se va face de către Consiliul de Administrație al spitalului, așa cum a apreciat și instanța de judecată.”, se arată în postarea publicată de Consiliul Județean pe pagina de Facebook.