Indicatorii tronsonului Bacău – Pașcani al Autostrăzii „Moldovei” A7 au fost avizați de către Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pașcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași.

În apropiere de Pașcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecție care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.

Pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice s-au realizat, anunță Grindeanu:

– 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m și 30 m

– 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice

– 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi:

– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate

– 9 Noduri rutiere

– 4 Parcări securizate

– 4 Parcări de scurta durată

– 1 Centru de Întreținere și Coordonare

– 50 de Spații de încărcare pentru autoturisme electrice

– 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție.

Autostrada A7 Bacău – Pașcani – nod rutier de tip turbion la intersecția cu viitoarea A8

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic este realizat de către compania Acciona. Contractul a fost semnat încă din 2018 pe circa 17 milioane de lei.

Pe acest tronson este proiectat și viitorul nod rutier de mare viteză cu viitoarea A8. Acest nod va fi de tipul „nod turbion” și va avea bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic.

Sursa: hotnews.ro