Scopul campaniei din acest an este acela de a informa populatia generala despre efectele nocive ale consumului de alcool si de cunoastere a nivelului consumului personal prin posibilitatea de testare pe toata durata lunii iunie 2022, a populatiei cu varsta peste 18 ani, cu ajutorul chestionarului AUDIT, cel mai folosit instrument de evaluare a consumului de alcool. Acesta se regaseste la adresa:https://testare.testareaudit.ro/#!/home.

Sloganul campaniei IEC despre efectele consumului de alcool iunie 2022 este : ,,Consumul de băuturi alcoolice îți afectează sănătatea! Nu merită să riști! Informează-te!”

Nu exista „o limita de siguranta „ in ceea ce priveste consumul de bauturi alcoolice. Limita unde se termina consumul aparent inofensiv si unde incepe abuzul este greu de precizat. Riscul deteriorarii sănătății crește odată cu fiecare băutură alcoolică consumată.

Consumul de alcool este a treia cauză de boală și deces prematur pentru populația generală, fiind
responsabil la nivel mondial pentru mai mult de 200 de boli (cardiovasculare, hepatice, neuropsihice, inclusiv dependenta de alcool, cancere, etc), conform Organizației Mondiale a Sănătății. In Romania 80% din bărbați și 55% din femei sunt consumatori de alcool, iar 67% din bărbați și 31% din femei consuma excesiv. La un alcoolic cronic durata de viata se scurteaza cu 15 ani fata de un consumator moderat, decesul putand surveni prin boli, accidente, sinucidere.

În contextul scăderii consumului de alcool în aproape toate țările europene, este esențial ca și în
România populația să fie informată cu privire la riscurile și pericolele pentru sănătate, astfel încât să reducă consumul de alcool până la limita în care să poată rămâne în siguranță și sănătoși.

Sursa foto: rasunetul.ro